متا تگ ها (Meta Tags) در شرپوینت

امروز تصمیم دارم تا در مورد استفاده از متا تگ ها (Meta Tags) در شرپوینت مطلبی رو به همراه معرفی یک سولوشن بنویسم…

Meta Tag ها، تگ های HTML ای هستند که در قسمت Head صفحات وب سایت درج می شوند و برای معرفی یکسری اطلاعات مربوط به وب سایت ها و همچنین معرفی این اطلاعات به موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند. موتورهای جستجو (Search Engines) هنگام کرال کردن و بررسی وب سایت ها این متا تگ ها رو از داخل سورس سایت می خونن و اونها رو طبق الگوریتم هایی آرشیو می کنند و زمانی که شما از طریق موتورهای جستجو قصد جستجوی اطلاعات در مورد یک موضوع خاص رو داشته باشید ، موتور جستجو متا تگ های سایت های آرشیو شده رو بررسی کرده و براساس اطلاعات درخواستی شما سایتها رو به ترتیب برای شما نمایش می دهند.

این موضوع در سایت های شرپوینتی هم صادقه! اما در سایت های شرپوینتی مجبور هستید تا سایت رو در Sharepoint Designer باز کنید و این متا تگها رو به صورت دستی برای صفحه مستر پیج و یا سایر صفحات وارد کنید. این کار خیلی زمانبر و نیازمند به ابزار شرپوینت دیزاینر است!

در صفحات شرپوینت در بخش پایینی المان Head یک Delegate Control به نام "PlaceHolderAdditionalPageHead" وجود داره. این Delegate Control ها کنترلهای جالبی در شرپوینت هستند که به شما اجازه می دهند تا Content های خودتون رو با استفاده از Feature های شرپوینت در زمان Runtime درج و یا جایگزین نمایید. سولوشنی که در ادامه معرفی می کنم توسط این کنترلها، به شما این امکان رو می دهد تا بدون استفاده از شرپوینت دیزاینر، انواع مختلفی از متا تگ ها رو برای صفحات Document Library سایت شرپوینتی تعریف کنید. هنگامی که صفحات شما لود می شوند این متا تگهای تعریف شده هم توسط کنترلها لود می شوند و موتورهای جستجو به راحتی اونها رو از سورس سایت کرال می کنند.ضمناً شما برای هر صفحه می تونید یکسری متا تگ های خاص تعریف کنید!!

این سولوشن متا تگ های زیر رو برای درج در صفحات در اختیار شما می گزاره :

  • Meta Keywords
  • Meta Description
  • Meta Author
  • Meta Copyright
  • Meta Robots
  • Meta Expiration
  • Meta Refresh

فقط کافیه که شما این سولوشن رو نصب و deploy کنید. پس از Activate کردن در Site Setting ، شما باید برای هر Document Library به ازای هر متا تگ یک ستون سفارشی (Custom Column) از نوع Single Line ایجاد کنید.دقت کنید نام ستون ها برای هر متا تگ باید عیناً مانند موارد بالا باشد. پس از اینکه هر اطلاعاتی در این Doc Lib ثبت بشه از شما اطلاعات مربوط به متا تگ های تعریف شده هم درخواست میشه که به راحتی اونهارو تایپ می کنید و موتورهای جستجو اونها رو کرال خواهند کرد…

این سولوشن رو از پیوست مقاله می تونید دانلود کنید.

شاد و موفق باشید.

شاد و موفق باشید.

پاسخ دهید