بررسی دلایل عدم اجرای اتوماتیک Workflow ها در WSS 3.0 SP1 و روشهای رفع آن

پس از نصب WSS 3.0 SP1 بر روی سرور، اجرای  اتوماتیک جریان های کاری یا Workflow ها با مشکل مواجه خواهد شد و ممکن است بر روی محصولات زیر به صورت خودکار عمل نکند :
  • Windows Sharepoint Services 3.0
  • Microsoft Office Sharepoint Server 2007
  •  Microsoft Sharepoint Designer 2007

به عنوان مثال زمانی که شما یک Workflow رو به صورت دستی در شرپوینت دیزاینر ۲۰۰۷ ایجاد می کنید، پس از اینکه اونرو به یک لیست یا کتابخانه اسناد متصل یا attach می کنید و در قسمت تنظیمات نحوه اجرا، گزینه automatically start when a new item Created یا automatically start when a new item Changed رو انتخاب می کنید تا با هر یک از این تغییرات به صورت اتوماتیک اجرا شود، ممکن است پس از ورود و اعمال تغییرات بر روی لیست مورد نظر جریان کاری Workflow به طور خودکار اجرا نشود!!

به طور کلی این مشکل زمانی رخ می دهد که یکی از سه حالت زیر برای شما اتفاق بیفتد :

  • Web Application شما در محیط WSS تحت یک اکانت User's Domain اجرا شده باشد.
  • کاربر توسط همین اکانت مربوط به دامین وارد سیستم شده باشد.
  • در صفحه سایت، شما System Account رو در قسمت نام کاربر وارد شده به سیستم، مشاهده کنید.

برای برطرف کردن این مشکل دو روش وجود داره :

۱- اینکه شما با یک نام کاربری غیر از System Account به سایت وارد شوید

۲- اکانت کاربری مربوط به Application Pool رو بر روی کاربری غیر از System Account تغییر دهید. برای اینکار شما باید ابتدا یک نام کاربری در سیستم ایجاد کنید و سپس مراحل زیر رو انجام بدید :

  • وارد قسمت Central Administration سروری که در حال اجرا می باشد شوید.
  • وارد بخش Operation شوید.
  • در پایین قسمت Security Configuration بر روی Service Accounts کلیک نمایید.
  • بر روی Web Application Pool کلیک کنید و سپس در قسمت Web Services بر روی Windows Sharepoint Services Web Application کلیک کنید.
  • در قسمت Application Pool بر روی Application Pool ای که قصد تغییر آنرا دارید کلیک نمایید.
  • در زیر قسمت Select an account for this component گزینه Configurable را کلیک کنید و در قسمت نام کاربر و رمز عبور، نام و رمز عبور کاربر جدید را وارد کنید.

اکنون تغییرات اعمال شده و مشکل شما در اجرای خودکار جریان های کاری حل شده است.

اگر با این روش مشکل شما حل نشد می تونید به آدرس زیر مراجعه کنید و Hotfix Update مایکروسافت رو دانلود و نصب کنید.

http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/956057

شاد و پیروز باشید…

 

پاسخ دهید