روشهای تبدیل زبان Site Template ها در شرپوینت

سلام دوستان،

حتماً تا به حال براتون پیش اومده که یک سایت شرپوینتی رو با یک زبان پیش فرض مثل انگلیسی ساخته باشید و تصمیم داشته باشید تا اون رو به صورت یک نمونه سایت (Site Template) و به صورت فایل STP به سایتی که از زبان دیگری مثل فارسی پشتیبانی می کند ببرید. در این پُست نحوه تبدیل این زبان ها رو برای شما توضیح خواهم داد…

زمانی که شما سایت رو در شرپوینت ایجاد کردید و از طریق Site Setting > Save Site as Template  اون سایت رو به صورت یک Site Template ذخیره کردید، شرپوینت  به صورت خودکار زبان این نمونه سایت رو با زبان پیش فرض سایت یعنی English ذخیره می کند! حال اگر شما تصمیم داشته باشید تا این نمونه سایت رو به سرور یا سایت دیگری که از زبان دیگری مثل فارسی (Persian) به عنوان زبان پیش فرض پشتیبانی می کند، ببرید و از روی آن یک سایت جدید بسازید، با مشکل مواجه خواهید شد! مشکل اینجاست که فایل STP شما با زبان English ساخته شده است و این STP پس از آپلود در سایت جدید که زبان آن فارسی است، در بخش Custom ایجاد سایت، نمایش داده نخواهد شد!!

برای اینکه بتوانید از روی Site Template ذخیره شده انگلیسی در مکان جدیدی که از زبان دیگری مثل فارسی پشتیبانی می کند، استفاده نمایید، باید زبان Template را به زبان جدید Convert نمایید. برای اینکار ۲ روش وجود دارد :

روش اول : 

در این روش ابتدا شما باید پسوند فایل STP را از .stp به .cab تغییر نام دهید. سپس آنرا توسط winzip یا winrar از حالت فشرده خارج نمایید و در مکان جدیدی ذخیره نمایید. حال در پوشه Extract شده دنبال فایلی با نام manifest.xml بگردید! شکل زیر :

 این فایل را با یک Editor  مانند notepad ویرایش نمایید. در متن این فایل XML هرجا کد LCID را مشاهده کردید، مقدار جلوی آنرا از ۱۰۳۳ به LCID زبان جدید که در اینجا فارسی است تغییر دهید. LCID زبان فارسی ۱۰۶۵ می باشد. (شکل زیر)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد LCID زبانهای مختلف به آدرس های زیر مراجعه کنید :

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsmscLCID.asp

http://www.microsoft.com/globaldev/reference/lcid-all.mspx

حال تغییرات فایل XML را ذخیره نمایید. اکنون باید پوشه Extract شده را دوباره به صورت فایل .CAB فشرده نمایید. برای انجام اینکار از ابزار CABARC.EXE استفاده نمایید.اگر Visual Studio 2005 رو در سیستم خود نصب کرده باشید، این برنامه در آدرس زیر قرار دارد :

C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 8\Common7\Tools\Bin

در غیر اینصورت با جستجو در اینترنت می توانید آنرا جهت دانلود بیابید.

جهت استفاده از این ابزار و تولید فایل .CAB برای پوشه extract شده، دستور زیر را در محل فایل CabArc.exe وارد نمایید :

CABARC.EXE  N [New Template].cab [OLD Folder]\*.*

[New Template] : نام فایل STP جدید می باشد.

[OLD Folder] : آدرس و نام پوشه ای است که فایل های Extract شده شما داخل آن قرار دارند.

مثال :

CABARC.EXE N SGLsiteNew.cab c:\SGLsite\*.*

پس از ایجاد فایل .CAB ، پسوند آنرا از .cab به .stp تغییر دهید و این فایل جدید را به مکانی که می خواهید انتقال داده و مشاهده خواهید کرد که زبان Site Template جدید آپلود شده توسط شما به صورت Persian خواهد بود و به شما اجازه ساخت سایت جدید از روی این STP داده خواهد شد!

روش دوم :

در این روش شما می توانید از ابزار رایگان شرکت Kwizcom استفاده نمایید، این برنامه به راحتی تمام مراحل فوق را انجام می دهد و فایل STP را با هر زبانی که در برنامه انتخاب کرده باشید برای شما Convert می نماید!! نکته قابل توجه این است که این برنامه زبان فارسی (Persian) را به دو شکل Fa و Fa-IR پشتیبانی می کند! (شکل زیر)

 

این برنامه را می توانید از آدرس زیر دانلود کنید :

http://www.kwizcom.com/ContentPage.asp?PageId=165

اگر این مقاله برای شما مفید بود به آن امتیاز دهید و اگر نظر و سوالی داشتید در بخش نطرات comment نمایید…

موفق و پیروز باشید. J

پاسخ دهید