Microsoft SharePoint Server 2010 and WSS 4.0

همانطور که قبلاً در این پُست اطلاع رسانی کرده بودم، قرار بود شیرپوینت به همراه آفیس ۱۴ در اواخر سال ۲۰۰۹ عرضه عمومی شود. اما اینطور که در خبر ۲روز پیش بلاگ تیمی شیرپوینت تشریح شده، قرار هست نسخه بعدی شیرپوینت با نام شیرپوینت سرور ۲۰۱۰ به همرا آفیس ۱۴ یا آفیس ۲۰۱۰ منتشر شود!

 

(به دلیل عدم انتشار عمومی شیرپوینت سرور ۲۰۱۰ و ایمیل مدیر فنی شیرپوینت مایکروسافت به Community، لوگوی این محصول تا زمان عرضه عمومی از این پست حذف می گردد.)

 

نسخه بعدی شیرپوینت "Microsoft SharePoint Server 2010" می باشد . کلمه Office از نام رسمی شیرپوینت برداشته خواهد شد و دلیل آن این است که مایکروسافت تصمیم داره تا ارتباط نام Office و برند اونرو با محصولات آفیس سمت مشتری برقرار و حفظ کنه.

اما این موضوع نگران کننده نخواهد بود، چون Integration بین برنامه های آفیس و شیرپوینت بهبود خواهد یافت و بهتر از گذشته خواهد شد.

اما WSS 4.0 ،

توماس در مطلبش اشاره کرده که WSS 4.0 نسخه بعدی WSS خواهد بود و جایگزین قوی ای برای نسخه ۳٫۰ می باشد. توماس گفته که جزئیاتی در مورد فیچر ها و قابلیت های جدید WSS 4.0 منتشر نخواهد کرد و دوست داره که کاربران با این نسخه جدید کار کنند و قابلیت های جدید و قابل توجه اونرو به صورت ملموس تر از نزدیک مشاهده کنند!! ( از این خبر میشه فهمید که مایکروسافت تغییر تحول اساسی ای در نسخه های بعدی MOSS و WSS ایجاد کرده که چشمگیر هستند! )

ما هم مثل شما منتظر عرضه نهایی این دو نسخه می مانیم….. 🙂

راستی……….

تا یادم نرفته اینم بگم! قراره مجموعه Microsoft Performance Point Server هم به همراه نسخه بعدی شیرپوینت که ۲۰۱۰ می باشد، به صورت Integrate و یکپارچه عرضه شوند!! یعنی MOSS + MPPS !

امیدوارم تا اون زمان بتونم اطلاعات آموزشی و کاملی در وبلاگم در مورد Performance Point Server برای شما دوستان بنویسم…

موفق باشید.

پاسخ دهید