How to Publish browser-enable InfoPath form to SharePoint

در مقاله (۱) توضیحاتی در مورد فرمهای InfoPath و نحوه استفاده از آنها در شیرپوینت ارائه کردم.در مقاله (۲) نحوه ثبت اطلاعات فرمهای InfoPath که قابلیت نمایش در صفحه وب را دارا هستند یا به عبارتی Browser-Enable میباشند رو تشریح کردم. در این مقاله نحوه Publish کردن فرمهای InfoPath برای استفاده در شیرپوینت رو برای شما توضیح خواهم داد، پس با من همراه باشید…

پس از اینکه فرم شما طراحی شد و کدهای مرتبط با اونرو نوشتید و تست فرم به درستی انجام شد، حال شما نیاز دارید تا این فرم رو برای استفاده در شرپوینت publish کنید. برای اینکار مراحل زیر رو دنبال کنید :

۱- از منوی File برنامه Infopath گزینه Publish را کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود. گزینه اول را انتخاب و Next را کلیک کنید.

2

۲- در پنجره بعدی آدرس سایت شیرپوینتی که قرار هست فرم را داخل آن Publish کنید وارد کنید و Next . پنجره زیر نمایش داده می شود.

3

چون فرم شما Browser-Enabled می باشد که در مقاله دوم توضیح داده بودم، پس باید گزینه Enable this form to be filed out by using browser را انتخاب نمایید و بر این اساس گرینه Administrator-approved form template نیز انتخاب خواهد شد. Next را کلیک کنید.

۳- در پنجره بعدی شما می تونید در صورت تمایل فیلدهایی را که نیاز دارید پس از ذخیره فرم، در Document Library به همراه فرم شما ذخیره شوند، انتخاب نمایید.( به عنوان مثال شما نیاز دارید که فیلد شماره فاکتور یا FactorNumber رو پس از ذخیره فرم توسط کاربر، در ستونی کنار فرم ذخیره شده نمایش دهید.)

برای اینکار دکمه Add را کلیک کنید :

 12

پنجره زیر نمایش داده خواهد شد. فیلد یا فیلدهایی که تصمیم دارید تا در Document Library شما ساخته شود و پس از ذخیره فرم نمایش داده شود را انتخاب و اضافه کنید :

 13

فیلدها را اضافه کنید و دکمه Next.

۴- در پنجره بعدی، آدرس محلی که فرم را موقتاً قرار هست در آن ذخیره کنید مشخص نمایید و Next را کلیک کنید:

14

۵- در پنجره بعدی، خلاصه ای از اطلاعات فرم نمایش داده میشود. دکمه Publish را کلیک کنید. حال فرم شما آماده استفاده در شیرپوینت می باشد.

۶- Central Administrator رو باز کنید و در قسمت Application Management در قسمت InfoPath Form Service گزینه Configure InfoPath Form Service رو کلیک کنید. شکل زیر :

Untitled-8

دو گزینه اول آنرا به صورت زیر چک مارک کنید و OK :

18

۷- حال به پنجره قبلی بازگردید و گزینه Upload Form Template را کلیک کنید.پنجره زیر نمایش داده می شود. Browse را انتخاب و آدرس فرم publish شده در مرحله ۵ را انتخاب کنید. جهت بررسی اینکه آیا فرم شما دارای خطایی می باشد یا خیر، دکمه Verify را کلیک کنید. سایر تنظیمات را تغییر ندهید و در انتها دکمه Upload را کلیک کنید.

 16

۸- پس از کلیک دکمه Upload وارد صفحه Manage Form Template خواهید شد. در این صفحه مشخصات فرم را مشاهده خواهید کرد.

۹- بر روی نام فرم کلیک کنید تا context menu آن باز شود. گزینه Attach to site collection رو انتخاب نمایید. در پنجره نمایش داده شده، نام سایتی که تصمیم دارید تا فرم داخل آن استفاده شود انتخاب نمایید. در ستون Status شما باید ابتدا Installing را مشاهده کنید و پس از چند لحظه وضعیت به صورت Ready باید تغییر کند تا بتوانید از فرم استفاده نمایید.

17

 

۱۰- پس از انجام مراحل فوق، حال شما باید وارد سایت شیرپوینتی خود شوید و از فرم استفاده نمایید. برای اینکار یک Document Library جدید ایجاد کنید. وارد بخش تنظیمات این DocLib شوید و تنظیمات پیشرفته را انتخاب نمایید. پنجره ای مانند شکل زیر را مشاهده خواهید کرد :

19

گزینه تایید نوع محتوی یا Content Type را "بله" یا "Yes" را انتخاب کنید. در قسمت نحوه باز کردن فرم، گزینه "نمایش به عنوان یک صفحه وب" را انتخاب نمایید. سپس پنجره را OK نمایید.

حال به صفحه تنظیمات Doc Lib باز گردید. گرینه Add Content Type یا "اضافه کردن نوع محتوای جدید" را کلیک کنید. از لیست نمایش داده شده، نام Form خود را انتخاب نمایید.

اکنون اگر وارد Document Library شوید و گزینه New یا جدید را کلیک نمایید، فرم خود را جهت انتخاب مشاهده خواهید کرد…

نکته : مراحلی که در بالا تشریح کردم، نحوه Publish فرمهای Browser-Enable میباشد. اگر شما تصمیم دارید که فرمهایتان را توسط نرم افزارهای تحت کلاینت و کاربر اجرا کنید، می توانید فرم را به صورت عادی در شیرپوینت Publish کنید. برای اینکار در مرحله (۲) باید گزینه Document Library را انتخاب نمایید. شکل زیر :

20

سپس بعد از Next .در پنجره بعدی، نام کتابخانه اسناد یا Doc Lib خود را انتخاب نمایید و یا می توانید یک کتابخانه اسناد جدید برای آن ایجاد کنید. شکل زیر :

21

با این کار شما مستقیماً فرم را به عنوان یک Template در Doc lib خواهید داشت و می توانید به راحتی فرم را استفاده و تکمیل نمایید .

 

موفق باشید. 🙂

 

پاسخ دهید