دستور PreUpgradeCheck برای بررسی سرور شیرپوینت قبل از ارتقا به SharePoint 2010

یکی از دستورات جدیدی که به همراه Service Pack 2 شیرپوینت به دستورات STSADM اضافه شده است، دستور PreUpgradeCheck می باشد. این دستور به مسئول سرورها اجازه می دهد تا سرور شیرپوینت را قبل از ارتقا به نسخه های جدید Microsoft SharePoint Server 2010 یا Windows SharePoint Service 4.0 بررسی نموده و مواردی که از ارتقا به نسخه جدید ممانعت می کند را پیش از ارتقا برطرف نمایند.

برای اجرای این دستور در Command Prompt خط زیر را وارد کنید :

stsadm -o PreUpgradeCheck

پس از اجرای دستور فوق، پس از چند دقیقه، نتایجی مانند زیر را مشاهده خواهید کرد :

 1

پس از تکمیل مراحل فوق، دستور به صورت خودکار گزارشی از بررسی انجام شده را در صفحه html ای به شما نمایش می دهد، که همان Log فایل دستور می باشد و آدرس آن شبیه آدرس زیر خواهد بود :

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\web server extensions\12\LOGS\PreUpgradeCheck-20090619-113720-409.htm

پس از تکمیل هر مرحله، دستور فوق ۳ نوع پیام متناسب با هر مرحله را به شما نمایش می دهد. این ۳ پیام به صورت زیر می باشند :

Information Only : این پیام جهت اطلاع رسانی به شما می باشد. بدین منظور شما باید فایل Log که در آدرس فوق قرار دارد را بررسی کنید و در قسمتهای مربوط به Information Only موارد مربوطه را بررسی و اگر نیاز به اطلاعات تکمیلی باشد، باید مقاله KB مرتبط با آن را که در انتهای هر بخش وارد شده است، مطالعه کنید. این اطلاعات بیشتر مربوط به ارتقا دستی برخی ابزارهای نصب شده بر روی سرور می باشد. مانند : Custom Field ها، CAML View ها، Custom Site deffinition ها ، Language pack ها و … که توسط شما ایجاد شده اند.

Passed :این پیام نمایش دهنده عدم وجود مشکل در ارتقا یک بخش به نسخه جدید می باشد.

Failed :این پیام نمایش دهنده وجود مشکل در یک بخش و ممانعت در ارتقا به نسخه جدید شیرپوینت می باشد. برای رفع آن و بررسی آن، فایل Log را مشاهده کنید.

همانطور که در تصویر اول مشاهده کردید در دو مرحله از نتایج دستور، سرور من از ارتقا به نسخه ۲۰۱۰ جلوگیری خواهد کرد. مورد اول یا Feature Info مربوط به Feature نصب شده ای است که Reference آن احتمالا وجود ندارد و قبل از ارتقا باید آنرا مجدداً نصب و یا Update نمایم. مورد دوم یا OS Prerequisite مربوط به سیستم عامل سرور می باشد که چون سیستم عامل سرور من ۲۰۰۳ و SP1 و ۳۲ بیتی می باشد، در حالیکه نسخه ۲۰۱۰ نیاز به ویندوز ۲۰۰۸ و پلتفرم ۶۴ بیتی دارد. پیغام زیر :

2

 توجه : نکته مهمی که اینجا باید آنرا یادآوری کنم در مورد Language Pack یا فارسی ساز شیرپوینت می باشد. توجه داشته باشید که اولاً در سروری که فارسی ساز بر روی آن نصب شده است، نصب سرویس پک ۲ نیاز به ارتقا فارسی ساز و تطبیق آن با SP2 دارد. در غیر اینصورت پس از نصب SP2، ممکن است عملکرد فارسی ساز و سرور شما مختل شود. (قبل از نصب SP2 ، نسخه جدید فارسی ساز را از شرکت یا اشخاصی که خریداری کرده اید در خواست نمایید.) ثانیاً اگر فایل Log دستور فوق را بررسی کنید، مشاهده خواهید کرد که برای ارتقا به نسخه ۲۰۱۰ شیرپوینت نیاز به نسخه ارتفا یافته یا جدید Language Pack های نصب شده بر روی سرور دارید. که این مورد رو در پیغام زیر مشاهده خواهید کرد :

3

موفق باشید…

پاسخ دهید