نحوه رفع خطای نصب سرویس پک ۲ شیرپوینت

پس از نصب سرویس پک ۲ شرپوینت سرور ۲۰۰۷ بر روی سرور شرپوینت نیاز به انجام مجدد تنظیمات مربوط به SharePoint Configuration Wizard خواهید داشت. در حین انجام مراحل ، بین مرحله ۸ و ۹ ممکن است با خطای زیر مواجه شوید که سبب تکمیل نشدن فرایند ارتقای شرپوینت به سرویس پک ۲ خواهد شد!

Failed to upgrade SharePoint Products and Technologies. An exception of type Microsoft.SharePoint.PostSetupConfiguration.PostSetupConfigurationTaskException was thrown.

من قبلاً با این مورد برخورد کردم و از طریق مراحل زیر این مشکل رو رفع کردم. تصمیم گرفتم این مراحل رو اینجا ذکر کنم تا اگر شما هم به این مشکل برخوردید از این راه حل استفاده کنید :

۱- سایت Central Admin را باز کنید و از تب Operation گزینه Services on server را انتخاب کنید. همه سرویسها را Stop کنید.( دقت کنید که stop کردن سرویس جستجو، تمام ایندکس های قبلی شما را حذف می کند و همچنین stop کردن سرویس Web Application همه سایتهای شما را موقتا و تا start مجدد از IIS خذف خواهد کرد. ما در مراحل بعدی این سرویسها را مجدداً start می کنیم. ولی اگر تنظیمات خاصی بر روی web.config سایت ها انجام دادید و یا DLL هایی در فولدر Bin سایت قرار دادید، حتماً قبل از stop کردن این سرویس از کل فولدر inetpub در درایو نصب ویندوز یک backup بگیرید.)

۲- وارد بخش Services ویندوز در control panel/administrative tools/services شوید و سرویس World Wide Web Publishing service را بر روی همه WFE های فارم stop کنید.

۳- از آدرس زیر وارد hive-12 یا فولدر ۱۲ شرپوینت شوید :

‘C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\web server extensions\12\BIN’

حال دستور زیر را اجرا کنید :

psconfig -cmd upgrade -inplace b2b -force

۴- پس از تکمیل شدن مرحله قبل و پیغام successful ، سرویس World Wide Web Publishing service که در مرحله ۲ stop کرده بودید را مجدداً start کنید.

۵- وارد Central Admin شده و سرویسهای stop شده در مرحله ۱ را مجدداً start کنید.

۶- وارد تنظیمات SSP در بخش SSP admin شده و سپس بخش Manage Search Service را انتخاب کنید. اگر با پیغام خطا در قسمت Indexer مواجه شدید، مجدداً سرور Search  و Indexer را تعریف و فعال کنید.

۷- حال می توانید Configuration Wizard را دوباره اجرا کنید و خواهید دید که بدون مشکلی مراحل را طی خواهد کرد و سرور شما به سرویس پک ۲ به روز رسانی خواهد شد.

 

موفق باشید.

پاسخ دهید