نحوه نصب و راه اندازی PerformancePoint Services در شرپوینت ۲۰۱۰

همانطور که در پستهای قبلی عنوان شد، از قابلیتهای جدید شرپوینت ۲۰۱۰ ادغام و یکپارچگی آن با PerformancePoint Service(PPS) برای تولید نمودارها، چارت ها و گزارشات مربوط به هوش تجاری یا BI میباشد. همانطور که مطلع هستید در شرپوینت ۲۰۰۷ زمانیکه تصمیم داشتیم از برنامه Dashboard Designer مربوط به PPS 2007 استفاده کنیم، باید آنرا به صورت جداگانه نصب و اجرا میکردیم و سپس از ارتباط آن با شیرپوینت بهره می بردیم. اما در شیرپوینت ۲۰۱۰ با ادغام PPS 2010 به عنوان یک سرویس یکپارچه، نحوه تنظیم و اجرای آن تفاوت زیادی پیدا کرده است.

در این پُست تصمیم دارم تا نحوه راه اندازی PerformancePoint Service 2010 را برای شما دوستان تشریح کنم.

۱- قبل از هر چیزی ابتدا باید مطمئن شوید که سرویس PPS بر روی سرور شما Start شده است یا خیر؟ اگر Start نشده آنرا Start کنید. برای اینکار وارد CA شده و به ترتیب وارد آدرس زیر شوید:

CA > System Settings > Servers > Manage Services on Server

حال از لیست مورد PerformancePoint Service را Start کنید.(شکل زیر)

pps

۲- اکنون وارد بخش Application Management از CA شوید. از قسمت Site Collection گزینه Create Site Collections را کلیک کنید. در صفحه باز شده، پس از وارد کردن نام سایت و سایر اطلاعات، از قسمت Template Selection تب Enterprise را انتخاب کنید و نوع سایت را Business Intelligence Center انتخاب و در نهایت OK را کلیک کنید.(شکل زیر)

pps2

۳- پس از ایجاد شدن سایت جدید، آدرس آنرا در مرورگر وارد کنید. سایت شما شبیه شکل زیر خواهد بود! حال بر روی لینک Start Using PerformancePoint Services کلیک کنید.(شکل زیر)

bi1

۴- پس از اینکار صفحه مربوط به راه اندازی Dashboard Designer نمایش داده میشود. بر روی گزینه Run Dashboard Designer کلیک کنید تا عملیات نصب مربوط به Dashboard Designer برنامه PPS 2010 شروع شود. (شکل زیر)

bi2

۵- پس از اتمام عملیات نصب،پنجره مربوط به برنامه Dashboard Designer باز خواهد شد. ظاهر نشخه ۲۰۱۰ این برنامه شبیه نسخه ۲۰۰۷ میباشد اما با تفاوتهای جدیدتر که در پستهای آتی به آن خواهم پرداخت.

bi4

۶- خُب عملیات نصب و راه اندازی اتمام یافت. از این پس برای اجرای Dashboard Designer و استفاده از امکانات PPS 2010 ، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید :

الف) از محیط ویندوز وارد آدرس زیر شوید و برنامه را اجرا کنید :

Start > All Programs > SharePoint > PerformancePoint Dashboard Designer

ب) از منوی Quick Launch سایت BI وارد قسمت PerformancePoint Content شوید و در لیست نمایش داده شده از منوی Items گزینه New Item و سپس انواع Content های مربوط به تولید گزارشات PPS را انتخاب کنید. اینکار سبب باز شدن برنامه Dashboard Designer خواهد شد.

Untitled

اکنون میتوانید از امکانات جدید و جذاب BI در شرپوینت ۲۰۱۰ استفاده کنید.

موفق و پیروز باشید. 🙂

پاسخ دهید