اولین دانشنامه فارسی شرپوینت (Persian SharePoint Wiki) راه اندازی شد!

سلام به همه دوستان عزیزم

پس از استقبال فراوانی که از پایگاه کاربران فارسی زبان شرپوینت صورت گرفت، تصمیم گرفتیم فعالیتهای جدیدی را در  راستای توسعه هر چه بیشتر دانش شرپوینت در بین هموطنان و علاقمندان فارسی زبان شرپوینت آغاز کنیم. از همین رو، از ماه ها پیش تصمیم به راه اندازی اولین داشنامه فارسی زبان شرپوینت گرفتیم. دانشنامه ای که محتوای آن مکملی برای محتوای سایت PSPCommunity باشد و بتواند تاثیر بسزایی در جهت نشر و اشتراک دانش در زمینه تکنولوژی شرپوینت داشته باشد. 

wiki200

از اواخر سال گذشته ابزارهای مختلفی را جهت راه اندازی داشنامه مورد بررسی قرار دادیم و پس از انتخاب ابزار مناسب، به کمک تیم PSPCommunity ابزار را فارسی و آماده پیاده سازی کردیم. سپس به بررسی محتوای داشنامه پرداختیم و در نهایت ساختار محتویات آنرا تشکیل دادیم.

با توجه به اینکه شرپوینت در بین فارسی زبانان یک تکنولوژی نسبتا جدید میباشد و اطلاعات و مقالات علمی فارسی در این زمینه اندک میباشد، لذا تلاش کردیم تا برای ایجاد محتوای دانشنامه در وهله اول از مقالات و سایتهای علمی معتبر انگلیسی و در کنار آن از وبلاگها و مقالات فارسی شرپوینت که اندک هم میباشند، استفاده کنیم، تا به مرور و با غنی تر شدن مطالب فارسی، آنها را جایگزین برخی از مطالب هم نوع در زبان انگلیسی کنیم.

علاقمند هستیم تا نظرات شما دوستان و عزیزان را در مورد این داشنامه و محتوای آن دریافت کنیم، پس لطفاً هر گونه نظر، پیشنهاد و یا انتقاد خود را در از طریق ایمیل info[at]SharePointWiki[dot]ir برای ما ارسال فرمایید.

همچنین جا دارد از دوستان عزیز و گرانقدرم آقایان مهدی شیخی، جمال حسینی و محمود مقیمی و همچنین خانم سمانه لشگری که در تولید و فارسی سازی ابزار و همچنین ایجاد و نگارش محتوای دانشنامه بنده را یاری کردند، کمال تشکر را داشته باشم.

در انتها امید است این خدمت کوچک مورد توجه و استقبال شما عزیزان قرار گرفته و در ارتقای سطح دانش علاقمندان فارسی زبان شرپوینت مفید و موثر واقع گردد.

آدرس سایت داشنامه :

http://SharePointWiki.ir

موفق و پیروز باشید. Smile

آرش آقاجانی

پاسخ دهید