رفع مشکل محدود شدن دسترسی کاربران به سایت های شیرپوینت ۲۰۱۰ و رفع خطای Additions to this web site have been blocked

سلام دوستان

چند روز پیش از یکی از سازمانها که مشاور توسعه شیرپوینت آنها هستم، با من تماس گرفته شد و عنوان کردند که با یک مشکلی در سطح یکی از سایت های شیرپوینتی مواجه شدند و راه حلی برای رفع اون پیدا نکردند.پس از چند ساعت مکالمه و راهنمایی، مشکل برطرف شد و سایت به وضعیت عادی خودش برگشت. در ادامه این پُست تصمیم دارم تا نحوه برخورد و رفع این مشکل رو برای شما دوستانم نگارش کنم.

مشکل زمانی شروع شد که هنگامیکه ادمین و یا هر کابر دیگر سازمان که دسترسی contribute و یا حتی owner رو در سایت داشت، هنگام ورود به سایت با محدودیت دسترسی در کل سایت مواجه میشد! ادمین منوهای ادمین رو نمیدید، کاربران سازمان امکان ثبت اطلاعات را نداشتند و … . این طور که معلوم بود، دسترسی ها برای همه حتی ادمین سایت محدود شده بود.

برای رفع این مشکل، پیشنهاد کردم ابتدا دسترسی ها رو در گروه های سایت مشاهده کنند. اما چون دسترسی ادمین محدود شده بود ، هیچ کاربری رو در گروهها نمیدید! درخواست کردم سرویسهای سرور و application service ها رو بررسی کنند، اما همه چی خوب و عادی بود. همچنین پیشنهاد کردم ULS Log ها و Event های سرور رو بررسی کنند، بازهم هیچ خطای خاصی که مرتبط با این موضوع باشه مشاهده نشد. درخواست کردم برای اینکه مطمئن بشیم این مشکل در سطح فارم هست یا در سطح همان Web Application ، یک Web App جدید با آدرس جدید و با یک Site Collection مانند همان سایت ایجاد کنند و دسترسی ادمین رو در اونجا بررسی کنند. اطلاع دادند که ادمین در این سایت مشکلی نداره و دسترسی اون کامل هست!

پس موردی که به ذهن میرسید، این بود که مشکل در سطح همون سایت سازمان است. یه پیشنهاد دیگه دادم و درخواست کردم تا از طریق Central Administration در بخش Site Collections و از قسمت  Change Site Collection Administrators ، مجدداً Primary , Secondary Admin رو با کاربر ادمین قبلی و یک کاربر سازمان جایگزین کنند. اینکار انجام شد، اما هنگامی که دکمه OK رو جهت تایید کلیک میکردند، با خطای زیر مواجه میشدند :

Additions to this web site have been blocked.

1

پس از اینکه این خطا رو برای من ارسال کردند، متوجه شدم که احتمالاً این سایت از یک طریقی Lock شده!

{

در شرپوینت ۲۰۱۰ در Central Administration و در بخش Site Collection یک تنظیمی وجود داره با عنوان Site Collections Quotas and Locks ، از طریق تنظیمات این بخش شما میتوانید یک سایت را قفل کرده، یا امکان ثبت اطلاعات را از کاربران سایت بگیرید و یا بر حسب نیاز سایت را در وضعیت read only قرار دهید. (شکل زیر)

2

}

درخواست کردم تا وارد بخش Site Collections Quotas and Locks شوند و گزینه های آنرا بررسی و اعلام کنند. همانطور که حدس زده بودم، سایت آن سازمان در وضعیت Reas-Only قرار گرفته بود و تمام دسترسی ها در سایت محدود شده بود!

وضعیت سایت را به Not Locked تغییر دادند و سایت را مجدداً فراخوانی کردند. سایت به وضعیت عادی و همیشگی خودش برگشت و بدون مشکلی ادمین به کلیه بخشها دسترسی داشت.

هنوز علت اینکه چرا سایت بدون اینکه کاربر تغییراتی در تنظیمات داده باشه در این وضعیت قرار گرفته، مشخص نشده و در حال حاظر در حال تحقیق روی این موضوع و علت اصلی این اتفاق هستیم. به نظر شما علت چی میتونه باشه؟

موفق باشید. Winking smile

پاسخ دهید