SharePoint Conference 2011 و نمایش خیره کننده مقیاس پذیری شرپوینت ۲۰۱۰

سلام دوستان

همانطور که مطلع هستید کنفرانس شیرپوینت ۲۰۱۱ در لس آنجلس در حال برگزاری میباشد. این کنفرانس یکی از بزرگترین کنفرانس های شیرپوینت میباشد که بیش از ۷۵۰۰ نفر از سراسر دنیا در آن شرکت کرده اند!

در روز اول کنفرانس، نطق اصلی (Keynote) این کنفرانس توسط Jeff Tepper ، Jared Spataro و Kurt DelBene اجرا شد. در یکی از بخشهای مهم این سخنرانی به بحث توسعه و مقیاس پذیری در شیرپوینت ۲۰۱۰ پرداخته شد. اجرای این بخش را Richard Riley به عهده داشت و با مثالی کاربردی در حضور شرکت کنندگان، به صورت آنلاین تست مقیاس پذیری در شیرپوینت ۲۰۱۰ را در یک محیط عملیاتی برای علاقمندان نمایش داد.

در این تست، فارم سرور شیرپوینت ۲۰۱۰ با سرورهای زیر طراحی شده بود :

  • ۶ سرور WFE
  • ۵ سرور Fast Search
  • ۲ سرور Application
  • ۲ سرور Fast Admin
  • ۲ سرور SQL که cluster شده بودند
  • LUN SAN تهیه شده توسط EMC با ۴۰۷ ترابایت ظرفیت!

که ظرفیت ۱۵ سرور اول روی هم : حدود ۸۰ هسته، ۱۰۲۴ گیگابایت رم ، ۳۸۵۰ گیگابایت دیسک!

و ظرفیت ۲ سرور SQL : هر کدام ۸ هسته ، ۲۵۶ گیگابایت رم و ۱۹۲۰ گیگابایت دیسک! همچنین نسخه SQL این سرورها از نوع SQL Denali بود که کلاستر شده بودند.

پس از دیدن ساختار این فارم که در آن ظرفیت ها بسیار خیره کننده است! Riley وارد قسمت خصوصیات از DB Content سایت مرکز اسناد Document Center1 شیرپوینت شد و میزان فضای اشغال شده توسط آنرا از طریق SQL به حضار نشان داد! نام دیتابیس SPContent01 بود و با ظرفیتی حدود ۱۵٫۶۰۱٫۲۸۵ میلیون مگابایت یا چیزی حدود ۱۵ ترابایت! این سایت حدود ۶۰٫۶۶۲٫۵۹۵ میلیون فایل را در خود نگهداری میکند و دارای ۳۰٫۴۴۷ هزار فولدر یا پوشه میباشد!! (شکل زیر)

spc1

تست بسیار جذاب و خیره کننده بعدی، آزمایش آنلاین جستجوی اطلاعات سرورها از طریق Fast Search شیرپوینت ۲۰۱۰ بود. در این تست Riley با یک جستجوی ابتدایی بر روی کاراکتر # توانایی شیرپوینت ۲۰۱۰ را به رخ حضار کشید. جستجوی این کاراکتر، ۱۰۷٫۷۸۷٫۲۴۰ میلیون رکورد را ظرف مدت بسیار اندک ۰٫۲۳ ثانیه!! به عنوان نتیجه برگردانده بود! (شکل زیر)

spc2

در این سخنرانی آزمایش دیگری هم انجام شد، و آن خارج کردن یکی از سرورهای SQL از مدار فارم بود تا میزان آمادگی SQL Denali برای بازگرداندن سرور دوم به عنوان کلاستر به مدار را نمایش دهد. پس از قطع ارتباط سرور اول از فارم، سرور دوم ظرف کمتر از ۱۵ ثانیه به مدار اضافه شد و سایت های شیرپوینتی تا بازگشت سرور دوم به مدار، حدود ۱۵ ثانیه Down شدند!!! که بسیار عالی بود.

این آزمایش ها میزان قدرت و توانایی مقیاس پذیری شیرپوینت در یک محیط عملیاتی را نمایش میداد. به نظرم که کار شیرپوینت ۲۰۱۰ فوق العاده بود.

اگر علاقمند هستید که ویدئوی این سخنرانی یا Keynote مربوط به کنفرانس را مشاهده کنید، میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید :

http://www.mssharepointconference.com/pages/keynote.aspx

و این است شرپوینت/شیرپوینت/SharePoint….. Smile

موفق باشید.

پاسخ دهید