اولین همایش علمی تخصصی شرپوینت با حضور علاقمندان برگزار شد

سلام دوستان

چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۱ اولین همایش علمی تخصصی شیرپوینت از سری همایش های پایگاه مرجع کاربران فارسی زبان شیرپوینت در سالن همایش های رعد تهران برگزار شد.

این همایش با حضور جمع کثیری از کارشناسان، مدیران و مدیران عامل شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی و به همت تیم پایگاه کاربران فارسی زبان شیرپوینت و شرکت فناوری اطلاعات پرشیا گستر برگزار گردید.

مطمئناً برگزاری هر همایشی آنهم اولین، شرایط سخت و مشکلات خاص خود را به همراه دارد. اطلاع رسانی، ثبت نام، هماهنگی، سالن، مجری، سخنران ، پذیرایی و غیره، همه و همه مواردی است که نیاز به برنامه ریزی و کار دراز مدت دارد که خوشبختانه بنده و همکارانم تلاش کردیم تا در کمترین زمان شرایط را به نحو خوب و شایسته ای فراهم و از علاقمندان و دوستانم که از راه های دور و نزدیک جهت شرکت در همایش تشریف آورده بودند، استقبال کنیم.

اما گزارش مختصری از همایش اول :

با توجه به ترافیک شهر تهران و تاخیر در ورود تعدادی از شرکت کنندگان، همایش با تاخیری ۱۰ دقیقه ای و با معرفی و خیر مقدم توسط مجری آغاز شد و ایشان به معرفی برنامه و سخنرانان پرداختند. بعد از صحبتهای ایشان، بنده سخنرانی خودم را با گزارشی از عملکرد پایگاه کاربران فارسی زبان شیرپوینت در طول ۴ سال گذشته آغاز کردم.

بعد از بررسی عملکرد پایگاه و ارائه گزارشات آماری و عددی، به بحث دوم یعنی سازمان الکترونیکی و شرپوینت پرداختم. در این بحث سعی شد تا سازمان الکترونیکی و اهداف آن بررسی و سپس شیرپوینت به عنوان ابزار مهم در این حوزه معرفی و قابلیت های آن تشریح شود. در انتهای صحبتهایم نگاهی به شیرپوینت ۲۰۱۳ داشتم و امکانات جدید آن به همراه اسلایدهایی از محیط جدید شیرپوینت را برای حضار تشریح کردم. در پایان هم علل شکست پروژه های شیرپوینت در دنیا و کشور را برای حضار مطرح و تشریح نمودم.

پس از سخنرانی بنده، آقای سیدجمال حسینی به عنوان کارشناس برجسته و مجرب برندینگ و توسعه شیرپوینت ، سخنرانی خود را با موضوع “بهینه ترین روشها در برندینگ شیرپوینت” و با ارائه مطالبی از تعریف مفهوم برندینگ در دنیای وب آغاز و با مطالب فنی تر و تخصصی برندینگ در شیرپوینت، تکنیک های برندینگ، مراحل برندینگ ، ابزارهای برندینگ، اشتباهات در برندینگ و روش های بهینه در برندینگ ادامه دادند.

پس از صحبتهای آقای حسینی، حضار جهت استراحت و پذیرایی وارد لابی سالن شدند و پس از استراحتی ۲۰ دقیقه ای بخش دوم سخنرانی ها با سخنان مجری همایش آغاز شد.

در این بخش سخنران اول آقای مهندس الوندی در ابتدا به معرفی Cloud و مزایا و معایب استفاده از آن با بیانی صمیمی و روان پرداختند، سپس آفیس ۳۶۵ را معرفی و مزایا و معایب آنرا به همراه هزینه ها و امکانات آن تشریح نمودند. شیرپوینت آنلاین بحث بعدی ایشان بود که با توضیحاتی درباره آن به دموی آنلاین محصولات کلود و جدید مایکروسافت، آفیس ۳۶۵ و شیرپوینت آنلاین برای حاضرین پرداختند.

بعد از ایشان آقای مهندس ابراهیمی به سخنرانی در زمینه “مدیریت پروژه و راهکار EPM 2010 مایکروسافت” پرداختند. ایشان صحبتهای خود را با تعریف مدیریت پروژه، ابزارها و استانداردها آغاز نمودند و سپس به بررسی ابزارهای EPM مایکروسافت، پراجکت سرور و مایکروسافت پراجکت ۲۰۱۰ پرداختند.

در انتهای همایش مدیریت روابط عمومی مرکز نیکوکاری رعد به توضیحاتی در مورد فعالیت های مرکز، امکانات مرکز برای معلولین و بخش های مختلف مرکز رعد پرداختند که در نوع خود برای حاضرین جالب بود.

اولین همایش در ساعت ۱۸ چهارشنبه ۲۸ تیرماه به پایان رسید و علاقمند بودیم تا میزبان همگی شما علاقمندان به شیرپوینت باشیم.

سایر موارد :

  • جهت هماهنگی بیشتر، برای اسلایدها فرمت یکسان و الگوی یکسان با ۳ رنگ متفاوت تدارک دیده بودیم که سخنرانان از آنها استفاده کردند.
  • برای دریافت انتقادات و پیشنهادات شرکت کنندگان، فرم های نظرسنجی تهیه و تدارک دیده شد که توسط شرکت کنندگان تکمیل و تحویل داده شد.
  • مجری با صدای گیرا و فن بیان قوی خود مراسم را به خوبی هدایت و مدیریت نمودند.
  • اسلایدها و محتوای سخنرانی ها به همراه اطلاعات کاملتری برای شرکت کنندگان بعد از همایش ارسال خواهد شد.

در همایش اول تلاش کردیم تا از موضوعات جدید و به روز دنیای شیرپوینت با محوریت بیشتر عمومی و تا حدودی تخصصی برای شرکت کنندگان سخنرانی داشته باشیم و بتوانیم پس از دریافت و بررسی بازخوردهای این همایش، موضوعات همایش های بعدی را به نحوی که هر دو قشر تخصصی و عمومی بتوانند به خوبی از آن بهره مند شوند، انتخاب کنیم. همچنین با توجه به نظرات دریافت شده، در همایش های بعدی کارگروه و کارگاه تخصصی در حوزه های مختلف شرپوینت نیز برگزار خواهیم کرد. استقبال از همایش اول با توجه به محدودیت زمانی بسیار خوب بود و تعداد زیادی از شرکت کنندگان از شهرهای دور به تهران آمده بودند.

در انتها از همگی شما عزیزان که در همایش اول شرکت فرمودید، سپاسگزارم و امیدوارم با همکاری شما عزیزان در ادامه بتوانیم همایش های موفقی در زمینه شرپوینت برگزار کنیم. از کلیه دوستانی که علاقمند به سخنرانی در همایش های بعدی هستند و همچنین شرکت ها و سازمان هایی که علاقمند به اسپانسرینگ همایش ها میباشند، درخواست میشود تا از طریق ایمیل با بنده مکاتبه نمایند.

پاسخ دهید