نسخه بعدی شیرپوینت: SharePoint 2016

سلام

در ۲ فوریه ۲۰۱۵ جولیا وایت (Julia White) مدیر بخش توسعه محصول آفیس مایکروسافت در مطلبی در وبلاگ مایکروسافت، خبرهای خوبی در مورد نسخه بعدی شیرپوینت یعنی شیرپوینت ۲۰۱۶ ارائه کرد. در ادامه مهمترین بخشها از مطالب ایشان را مرور خواهیم کرد.

– نسخه بعدی شرپوینت نسخه ۲۰۱۶ خواهد بود نه ۲۰۱۵!

– زمان عرضه نهایی شیرپوینت ۲۰۱۶ ، نیمه دوم و اواخر سال ۲۰۱۵ پیش بینی شده.

– برخلاف نظرات خیلی از کارشناسان، مایکروسافت فعلا از شیرپوینت به صورت On-Premise (استقرار در سازمان) حمایت خواهد کرد و معتقد است که خیلی از سازمان ها به دلایل مختلف آمادگی مهاجرت به فضای ابری یا Cloud مایکروسافت و استفاده از شرپوینت آنلاین یا آفیس ۳۶۵ را ندارند. لذا نسخه ۲۰۱۶ نیز با رویکرد توسعه در سطح On-Premise تولید و تقویت یافته است.

– از مهمترین اتفاقاتی که در شیرپوینت ۲۰۱۶ روی خواهد داد، اتصال آفیس ۳۶۵ به شیرپوینت ۲۰۱۶ از طریق Hybrid میباشد که امکان استفاده و توسعه برنامه ها، App ها و قابلیت های آفیس ۳۶۵ در شرپوینت  2016 را به شرکتهایی که از نسخه On-Premise شرپوینت استفاده میکنند و فعلا تمایلی به انتقال به Cloud را ندارند، خواهند داد. همچنین تجربه جدیدی از Cloud به اینگونه کاربران ارائه خواهد شد. این موضوع سبب شده است که شیرپوینت ۲۰۱۶ از لحاظ امنیت، پایداری و قابلیت اطمینان بهترین نسخه تا به امروز باشد.

Main-graphic-new-020215-1024x540

 

– جولیا وایت اشاره کرده که کاربران از قابلیت های جدید شرپوینت شگفت زده خواهند شد. به دلیل اینکه این نسخه از شرپوینت طراحی، تولید و تست شده بر مبنای استراتژی Software as a Service مایکروسافت یا همان SaaS است و  در توسعه آن از طراحی و هسته SharePoint Online نیز استفاده شده است.

– توسعه بخش مدیریت متمرکز کاربران و همه ارتباطات کاربران در آفیس ۳۶۵ و شیرپوینت ۲۰۱۶ از دیگر امکاناتی است که به این دو محصول اضافه خواهد شد و تجربه جدیدی برای کاربران خواهد بود.

– در مقاله فوق، از برنامه ریزی مایکروسافت برای ایجاد و توسعه قابلیت های بیشتر در آفیس ۳۶۵ در سال ۲۰۱۵ اشاره شده که از جمله آنها استفاده از Enterprise Search ، Office Delve در بخش جستجو، استفاده از NextGen Portal به عنوان ابزار توسعه پرتال ، توسعه OneDrive برای بخش مدیریت فایلها و پشتیبانی از آن در iOS و اندروید ، توسعه Team Site در بخش فعالیتهای تیمی سازمان، ارتقاء Power BI به عنوان ابزار گزارش ساز، توسعه Yammer برای بخش Social در آفیس ۳۶۵  میباشند.

از دنیای شیرپوینت و محصولات مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ لذت ببرید Smile

پاسخ دهید