از شیرپوینت ۲۰۱۳ چه انتظاری داریم؟

 انتقال بلاگ: جدیدترین نوشته هایم را از این پس در این آدرس دنبال کنید: http://www.spdor.com/blog

در شیرپوینت ۲۰۱۰ اضافه شدن قابلیتهای جدید باعث  می شود کاربر خلاء ها و نیازهای جدیدی را کشف کند، ویژگی های جدید هر چند هیجان انگیز اما در کاربرد نیاز به Customization های متعددی دارند .

اگر بخواهم مشکلات موجود در نسخه ۲۰۱۰ را به عنوان انتظاراتی که از شیرپوینت ۲۰۱۳ دارم بیان کنم مهمترین مواردی که می توانم به آن اشاره کنم عبارتند از :

با وجود این همه شبکه های اجتماعی و استفاده آسان و امکانات متعدد و آشنایی بیشتر کاربران با این شبکه ها، معرفی My Site به کاربر و ترغیب او به استفاده از آن در عمل چقدر می تواند کاربردی باشد؟

عدم وجود Status Updateی با قابلیت Comment و Like روی آن عملاً‌ برای کاربر انگیزه ای برای آپدیت Statusخود ایجاد نمی کند، به امید کاربردی بودن این بخش در شیرپوینت ۲۰۱۳

Activity Feed هایی که نه خبر از آپلود مستندی توسط کاربر می دهند و نه اطلاع از به روز رسانی مستندی و تنها تاکید بر تغییر مشخصات پروفایل کاربر می دهند،‌کاربری که به دلیل محدویت های ویژگی های Socal عملاً استفاده ای از این Feed ها نمی کند.

مکانیزم Rating که براساس Timer Job عمل می کند و در سریعترین زمان ممکن در دقیقه می تواند نتایج را محاسبه کند چقدر کاربر را ترغیب به Rate مطلب یا مستندی می کند؟

باز شدن Document Library ی با بیش از ۱۰۰ مستند در Internet Explorer چقدر می تواند برای کاربر خسته کننده باشد وقتی تنها به دلیل نیاز به تغییر پوشه یک مستند نیاز به انجام این کار داشته باشد؟

ساخت گردش کار در Sharepoint Designer بدون وجود امکان ورژن گذاری برای توسعه آسانتر

وقتی شما وب سایتهایی با کاربردهای متفاوت دارید و نیاز دارید که تنظمیات میل سرور مشخصات فرستنده متفاوتی را برای هر کدام از این سایتها داشته باشد اما تنظیمات Mail سرور به صورتی است که همه سایت Collection ها از یک آدرس ایمیل استفاده می کنند؟

Service Packهایی که هر چند برای رفع مشکلات اعلام می شوند اما نصب خود آنها مشکلات جدیدی را در سرور به وجود می آورد، آیا در شیرپوینت ۲۰۱۳ واقعا Service pack و یا hotfix عملکرد واقعی خودشان را خواهند داشت؟

شما چه انتظاری از شیرپوینت ۲۰۱۳ دارید؟

پاسخ دهید