مثالی کاربردی از حداقل امکانات شیرپوینت

 انتقال بلاگ: جدیدترین نوشته هایم را از این پس در این آدرس دنبال کنید: http://www.spdor.com/blog

امروز اتفاق جالبی افتاد، منابع انسانی شرکت دنبال راه حلی می گشت که در رای گیری کاغذی، وضعیت رای دهندگان را مدیریت کند، مثلاً کسی دو بار رای ندهد، از طرفی رای گیری در دو ساختمان مجزا انجام می شد، اسامی کسانی که امکان رای دادن داشتن مشخص بود و دو نفری هم که مسئول کنترل رای دهندگان در دو ساختمان بودند مشخص.

اما توضیحاتی که در بالا گفتم چیزی نبود که منابع انسانی به صورت مشخص ارائه دهد، چیزی که اعلام کردند به این صورت بود:

“اگه قرار باشه در رای گیری کاغدی یکی در این ساختمون مسئول کنترل رای دهندگان باشه،یکی هم در ساختمان دیگر، چطور می تونیم از تکراری بودن آرا مطمئن بشیم، از طرفی مسئولین قرار نیست هیچ اطلاعی از نتیجه رایی که رای دهنده داده، داشته باشه، فقط باید کنترل کنند که چه کسانی رای داده ، پیشنهاد شما چیه؟”

برای حل این مسئله این درخواست با واحد پشتیبانی سیستم و شبکه مطرح شد، که شاید با روشی از جمله Share Folder قابل حل باشه، اما گویا مسئله با این روش قابل حل نبود، مسئله به من ارجاء داده شد.

بعد از صحبت و دریافت اطلاعات تکمیلی از جمله اسامی رای دهندگان و جزئیات بیشتر راه حلی که در نظر گرفتم این بود:

لیستی  با دو ستون رای دهنده (از نوع Text ) و رای داده (از نوع Yes/No) ایجاد کردم، در این لیست ۲ View با عنوان رای نداده اند (Default View) و رای داده اند ایجاد کردم، هر دو view را براساس ستون رای داده فیلتر کردم .

نتیجه شامل لیستی از اسامی افرادی بود که امکان رای دادن را داشتن و وضعیت رای داده آنها برابر با خیر بود، در صورتی که هر یک از مسئولین وضعیت رای داده یکی از رای دهندگان لیست را  به “بله” تغییر می داد، نام آن فرد از لیست حذف می شدند. این چیزی بود که کاربر در ظاهر می دید.

به خاطر وجود view ها امکان پیگیری کسانی که رای داده بودند و کسانی که رای نداده بودند مشخص می شد.

 

نکات جالب این مسئله این بود که ابتدا هیچ نیازی به شیرپوینت در آن حس نمی شد، و بعد اینکه برای  انجام این کار عملاً کافی بود که من طرز ساختن لیست و View را بلد باشم نه بیشتر..

 

موفق و پیروز باشید

مژگان بهروان

پاسخ دهید