Content type هایتان بین Site Collectionها به اشتراک بگذارید

 انتقال بلاگ: جدیدترین نوشته هایم را از این پس در این آدرس دنبال کنید: http://www.spdor.com/blog

در نسخه قبلی شیرپوینت در صورتی که نیاز به استفاده مجدد از Content Type موجود در یک Site Collection داشتیم باید راه حل را در feature های جانبی و یا روش های زمانبر پیدا می کردیم، اما در شیرپوینت ۲۰۱۰ این امکان با عنوان Content type Hub به صورت پیش فرض اضافه شده است.

برای به اشتراک گذاری content type ها نیاز به تعریف آنها در یک Site collection داریم،که CTsiteCollection نامیده می شود، این site collection که برای میزبانی و به اشتراک گذاری content type ها در کل farm به کار می رودContent type Hub نامیده می شود.

content type Hub در حقیقت یک محل مرکزی برای مدیریت و انتشار Content type هاست،web application ها می توانند با عضویت در این محل content type های انتشار یافته را مورد استفاده قرار دهند و حتی update های content type ها را دریافت کنند.

Hub1

برای استفاده از این ویژگی باید ابتدا به روش زیر آن را فعال سازیم:

از قسمت central administration => Application Management دو گزینه در مورد سرویس Managed Metadata وجود دارد که باید در هر قسمت تنظیماتی را انحام دهیم.

HubContentType2

تنظیمات قسمت Managed metadata Service: ابتدا گزینه Managed metadata Service را کلیک کرده و با استفاده از ribbon گزینه property را انتخاب می کنیم سپس آدرس سایتی را که می خواهیم به عنوان Content type Hub باشد را وارد می کنیم.

hub2

تنظیمات Maganed Metadata connection:این بخش از تنظیمات حتماً باید بعد از تعریف Content type Hub باشد ، با کلیک بر روی Managed metadata service-connection و انتخاب Property از ribbon وارد تنظیمات این بخش می شویم.

HubContentType3

با انتخاب گزینه Consumes content types from the content type Gallery امکان اشتراک  Content type ها را در site collectionی که در بخش قبل مشخص کردیم، امکانپذیر می کنیم.

در آخر به CTsiteCollection  رفته و از قسمت site collection feature گزینه Content Type Syndication Hub را فعال می کنیم.

حالا همه چیز برای به اشتراک گذاری Content type آماده است. در بخش Setting Content type مورد  گزینه Manage Publishing for this content type را انتخاب کرده و سپس گزینه  publish و در انتها گزینه OK را انتخاب می کنیم.

HubContentTYpe1

HubContentType4

برای  اینکه content type های انتشار یافته سریعاً در دسترس باشند از قسمت Central Admin site => Monitoring => Review Job definitions دو سرویس content type hub و contnet type Subscriber را اجرا کنید.

تمام contnt typeهای publish شده را می توانید از قسمت Site Settings => Site Collection Administration=> Content Type Publishing مشاهده کنید.

hub3

در این بخش می توانید نام تمام Content type های به اشتراک گذاشته شده و خطاهای احتمالی را مشاهده نمایید.

 

موفق و پیروز باشید.

مژگان بهروان

پاسخ دهید