استفاده از Audience Targeting در منوهای شیرپوینتی

Audience این قابلیت را دارد که براساس گروه کاربر، محتوای خاصی را به او نمایش دهد، مخاطبانی که برای نمایش محتوای خاص انتخاب می شوند می توانند از یک گروه شیرپوینتی یا از طریق تعریف مخاطبان سراسری که از طریق سرویس user profile ساخته می شوند، Windows Security Group و یا Disribution لیست ها باشند.

در این پست قصد دارم شما را با تنظیمات Audience در بخش Navigation سایتهای شیرپوینتی آشنا کنم، البته این بخش مربوط به سایتهایی است که Publishing Feature در آنها فعال باشد.

فرض کنید شما صفحه ی گزارشی را با استفاده از Report Builder و یا هر ابزار گزارشگیری دیگری طراحی کرده اید و می خواهید در quick Lunch شیرپوینت (منو کناری سایت) تنها به مدیران سازمان این بخش نمایش داده شود.

توجه :در صورتی که شما این صفحه را در کتابخانه Pages درست کرده باشید این صفحه به صورت اتوماتیک در منوی بالایی و کناری سایت نمایش داده می شود اما با این روش امکان انجام تنظیمات Audience را ندارید ولی می توانید مجدد لینک جدید صفحه را ایجاد کنید و تنظیمات را روی آن انجام دهید.

در این مثال ما صفحه را در بخش Site Pages ایجاد کرده ایم.

برای انجام تنظیمات Audience کافی است در بخش Site Action->Site Setting-> Navigation ابتدا لینک جدیدی ایجاد می کنیم

NavigationSetting

و سپس در بخش audience گروه شیرپوینتی مورد نظر را انتخاب می کنیم.

audience

البته توجه داشته باشید که audience مفهومی متفاوت از دسترسی دارد. بنابراین لازم است در کتابخانه site pages بر روی صفحه مورد نظر، تنها به گروه Manager دسترسی مشاهده صفحه را بدهید در غیر این صورت کاربران غیر مجاز از طریق ورود به کتابخانه site pages صفحه مورد نظر را مشاهده می کنند!

audience می تواند کاربردهای جالبی در نمایش محتوا به کاربر داشته باشند، شما تا کنون چه تجربه جالبی از کاربردaudience در نمایش محتوا به کاربران خود داشته اید؟

پیروز و موفق باشید

مژگان بهروان

پاسخ دهید