منتقل کردن یک زیر سایت به مکانی دیگر

سلام دوستان

با توجه به اینکه امکان گرفتن Backup از زیر سایت ها با استفاده از دستور Backup غیر ممکن است، راه حلی که برای این کار وجود دارد استفاده از دستور Export در ابزار Stsadm می باشد. با استفاده از این دستور می توانید زیر سایت مورد نظر را ذخیره نموده و با استفاده از دستور Import آنرا در مسیر مورد نظر در همان سرور و یا سرور دیگر کپی نمود. البته این دستور مانند دستور Backup نمی تواند جریان های کاری، پیغام ها، Featureها، Solutionها و وضعیت Recycle-bin را ذخیره نماید ولی تنها راهی است که برای انتقال یک زیر سایت وجود دارد.

برای استفاده از این دستور بعد از اینکه صفحه Command Prompt داس را باز نمودید، وارد دایرکتوری Bin شده و دستور Export را به شکل زیر به کار برید:

stsadm -o export -url <URL name> -filename <export file name>

  Url name آدرس زیر سایتی است که می خواهید آن را منتقل نمایید، و file name مسیری است که می خواهید زیر   سایت را در آنجا ذخیره نمایید.

بعد از اینکه عمل export با موفقیت انجام شد، پیغام زیر در صفحه Command نمایش داده می شود.

Operation completed successfully.

احتمالا اگر با خطایی مواجه شدید می توانید به فایل export.log که در همان مسیری که مشخص نمودید مراجعه کرده و علت را جویا شوید.

حالا برای بازگرداندن زیر سایت در مسیر مورد نظر می توانید دستور Import را به شکل زیر به کار برید:

stsadm -o import -url <URL name> -filename <import file name>

در این دستور نیز می توانید با مشخص کردن آدرس زیر سایت و آدرس فایل مورد نظر عمل بازگردانی را انجام دهید و  در  صورت مواجه با خطا نیز می توانید به فایل import.log مراجعه نمایید.

پاسخ دهید