نگاهی به انواع لایسنس ها و قیمت های شرپوینت ۲۰۱۰

با توجه به کاربردهای شرپوینت در سه حوزه مختلف اینترانت، اکسترانت و اینترنت، لایسنس های مختلفی در این سه محدوده از طرف مایکروسافت ارائه می شود.

در صورتیکه حوزه استفاده شرپوینت کاربران اینترنتی باشد تنها تهیه لایسنس شرپوینت به ازای هر سرور کافی می باشد، ولی اگر در حوزه اینترانت باشد و یا اینکه در حوزه اینترنتی هم بخواهیم برخی محتوای سایت از طریق کاربران در شبکه داخلی مورد استفاده قرار گیرد نیاز به خرید لایسنس CAL (Client Access License) اجباری می باشد و بایستی به ازای هر کاربر یا به ازای هر دستگاه کامپیوتری که اتصال به شرپوینت از طریق آن صورت می گیرد هزینه لایسنس پرداخت گردد.

با توجه به اینکه شرپوینت یک بسته نرم افزاری می باشد و در دو نسخه Standard و Enterprise ارائه شده است بر حسب نیاز سازمانها و کاربری های مورد نیاز می تواند تقریبا از ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار هزینه در بر داشته باشد، که البته براساس تعداد کاربران استفاده کننده می تواند بیشتر هم باشد.

به هر حال یک بسته شرپوینت می تواند شامل گزینه های زیر جهت تهیه لایسنس باشد:

SharePoint 2010 for Internet Sites, Enterprise

SharePoint 2010 for Internet Sites, Standard

SharePoint Server 2010

SharePoint 2010 CAL, Standard

SharePoint 2010 CAL, Enterprise

FAST Search Server for SharePoint 2010

برای اطلاع از قیمت هر کدام می توانید نگاهی به سایت Nextag بیاندازید .

شرکت Bamboo Solutions در سایت خود یک ماشین حسابی را طراحی کرده است که با گرفتن اطلاعاتی مانند تعداد کاربران، تعداد سرورهای WFE و تعداد سرورهای SQL Server و همچنین انتخاب نام محصولات مورد نظر قیمت کل را محاسبه کرده و در اختیار شما قرار می دهد.برای دیدن این ماشین حساب به اینجا مراجعه نمائید.

موفق باشید.

پاسخ دهید