Silverlight در محیط شرپوینت ۲۰۱۰ بتا ۲

اگه یادتون باشه در پست مربوط به قابلیت های جدید شرپوینت ۲۰۱۰ ، صحبت از این شد که در این نسخه جدید، مایکروسافت سعی کرده تا محیطی راحت و سریع را در اختیار کاربر قرار دهد و درعین زیبایی ، صفحات از سرعت لازم هم برخوردار باشند. در همین راستا مایکروسافت نتنها امکان کار با Silverlight را فراهم کرده بلکه در محیط کاربری (UI) شرپوینت نیز از آن استفاده شده است.

اگر پلاگین مربوط به Silverlight بر روی سیستم شرپوینت شما نصب نباشد، در زمان انتخاب گزینه More Options از منوی Site Actions صفحه ای بصورت زیر همانند نسخه بتا ۱ ظاهر میشود :

اگر در همین صفحه هم دقت کنید در نوار زرد رنگ بالای آن عنوان شده که برای استفاده از قابلیت های Silverlight در این محیط، پلاگین مربوطه می بایست نصب شود! خوب حالا اگه پلاگین Silverlight رو نصب کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟؟!!

 

صفحه فوق بعد از نصب Silverlight !!:

این صفحه کاملا با استفاده از تکنولوژی Silverlight طراحی شده و شما این امکان را می دهد که به راحتی آیتم مورد نظر خود را برای ساخت انتخاب کنید؛ سایت، انواع لیست، صفحه و … امکاناتی نظیر فیلترینگ و یا انتخاب دسته بندی هم در آن وجود دارد که صفحه را بسیار زیبا و کارآمد نموده است.

 

به نظر من که واقعا محیط جالبی بود، نظر شما چیست؟؟

پاسخ دهید