لذت وبلاگ نویسی با ابزار Windows Live Writer 2008

سلام

امروز با ابزار فوق العاده ای به نام Windows Live Writer آشنا شدم که این امکان رو به شما میده تا به راحتی مطالب وبلاگهاتون رو به صورت آفلاین بنویسید و اونهارو بر روی وبلاگهاتون منتشر کنید. این ابزار مایکروسافت امکان اتصال به انواع فراهم کننده های وبلاگها از جمله : Blogger, Typepad ,WordPress,Live Space و همچنین وبلاگهای شیرپوینتی رو به شما می دهد. ابزاری که ما برای پیاده سازی این سایت ازش استفاده کردیم، Community Server می باشد که Live Writer به راحتی این ابزار رو هم پشتیبانی می کنه و وبلاگ نویسای ما می تونن از این ابزار برای منتشر کردن راحت تر مطالبشون استفاده کنند.

Live Writer به همراه ابزار اصلی، یکسری Plugin برای توسعه بیشتر و زیباتر مطالب وبلاگ در اختیار شما قرار می دهد. شما پس از نصب Live Writer می تونید این Plugin ها رو دانلود و به ابزار اصلی اضافه کنید! تعدادی از این پلاگین ها عبارتند از : درج کد در بدنه مطلب، درج سیلورلایت، درج تصاویر افکت دار، درج تگ های مختلف و …

در ادامه توضیح مختصری در مورد نحوه نصب این برنامه برای شما دوستان می نویسم :

۱- شما ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت http://live.com ایجاد کنید. یا می توانید از حساب کاربری خود در سایت مایکروسافت استفاده کنید.

۲- حال باید این برنامه رو از این آدرس  آدرس دانلود و نصب کنید.(که حدود ۲ مگابایت حجم دارد)

۳- در هنگام نصب این برنامه از شما سوال می شود که کدام محصولات رو تصمیم دارید که نصب کنید. شما فقط Writer رو انتخاب کنید.

۴- برای نصب Writer شما نیاز به اتصال به اینترنت دارید. به طور کلی این برنامه برای نصب Writer  نیاز به دانلود حدود ۱۰ مگابایت اطلاعات از سایت live دارد.

۵- پس از اتمام دانلود، برنامه به صورت خودکار نصب می شود.

۶- پس از نصب کامل ، پنجره ای باز خواهد شد و از شما اطلاعات مربوط به وبلاگتان را سوال می کند. آنها را ثبت نمایید. در پایان مراحل، آدرس ذخیره تصاویر وبلاگتان پرسیده می شود که آنرا نیز ثبت کنید.

۷- اکنون شما می توانید برنامه را اجرا کرده و مطلب ویلاگتان را در صفحه اصلی برنامه Writer تایپ کنید! در پایان هم بر روی دکمه publish کلیک کنید تا مطلب شما به وبلاگتان منتقل شود. به همین راحتی!

برای دانلود Plugin های اضافی هم می تونید به این آدرس مراجعه کنید.

در زیر تصویری از صفحه اصلی این برنامه رو مشاهده می کنید. که من این پُست رو توسط Writer نوشتم و منتشر کردم!

live-writer

با Live Writer از وبلاگ نویسی لذت ببرید…..

پاسخ دهید