روشهای SharePoint Performance Optimization

سلام به دوستان

یکی از دغدغه های مهم افرادی که به پیاده سازی سایت های شیرپوینتی می پردازند، بارگزاری کُند اینگونه سایت ها و همچنین حجم زیاد صفحات سایت های شیرپوینتی است. به خصوص سایتهایی که در محیط MOSS پیاده سازی می شوند و قابلیت های بیشتری نسبت به سایت های WSS دارند.

مسلماً لود شدن و بارگزاری سایت های با حجم بالا زمانبر خواهد بود. به همین دلیل روشهای مختلفی جهت Performance Optimization سایت های شیرپوینتی وجود دارد که بخشی از آنها به سخت افزار سرور ها و بخشی هم مربوط به تنظیمات سایت ها می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد…

۱- استفاده از ابزار Fiddler

این ابزار اطلاعات مفیدی در مورد نام فایلهای لود شده، حجم آنها، زمان لود شدن آنها و به طور کلی ابزاری برای مانیتور کردن سایت های بارگزاری شده می باشد. این ابزار را از این آدرس دانلود کنید.

۲- استفاده از IIS Compression

یکی از روشهای مهم برای افزایش Performance سایت ها استفاده از فشرده سازی IIS می باشد. این کار تا حدود ۴۰% به افزایش سرعت و کارایی سایت ها کمک می کند. برای استفاده از این روش به این آدرس مراجعه نمایید.

۳- انجام تنظیمات مربوط به Caching شیرپوینت

برای انجام این تنظیمات به این آدرس مراجعه کنید.

۴- استفاده از Page Layout جدید جهت لود شدن فایل Core.js

همانطور که مطلع هستید یکی از فایلهای حجیم شیرپوینت در هنگام لود شدن، فایل Core.js با حجمی حدود ۲۵۰ کیلوبایت می باشد. این تکنیک به شما اجازه می دهد با ایجاد یک Page Layout و کمی برنامه نویسی، فایل فوق را زمانی که در صفحه ای نیاز به آن باشد، بارگزاری نمایید. این کار سبب افزایش سرعت لود سایت شما خواهد شد.

به مقاله های زیر مراجعه نمایید :

مقاله (۱)

مقاله (۲)

۵- Optimize کردن SharePoint Server 2007 برای محیط WAN

برای انجام این تنظیمات به این آدرس مراجعه کنید.

۶- بررسی و اصلاح ساختار پیاده سازی سرورهای شیرپوینت و دیتابیس سرور ها

این مقاله مایکروسافت را دانلود و مطالعه کنید.

۷- استفاده از سخت افزار های برتر ذخیره سازی

برای بررسی و مشاهده اطلاعات تکمیلی به این آدرس مراجعه کنید.

۸- استفاده از ابزار Dispose Checker

برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از این ابزار که به برنامه نویسان کمک بسیاری در زمینه Dispose کردن Object ها خواهد کرد، به این آدرس مراجعه کنید.

۹- استفاده از ابزار Meta Tag Generator

از این ابزار برای تولید تگهای مربوط به تنظیمات Caching مرورگر و زمان انقضا محتویات سایت ها در سمت کلاینت، استفاده می شود. این ابزار را از سایت Andrew Connell و از این آدرس دانلود کنید.

۱۰- انجام تنظیمات مربوط به ISA Server Caching

برای دریافت اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.

۱۱- مطالعه کتاب Professional SharePoint 2007 Web Content Management Development

Andrew Connell در کتاب با ارزشی با نام Professional SharePoint 2007 Web Content Management Development روشهای مختلف افزایش کارایی سایتهای شیرپوینت و مدیریت آنها را تشریح نموده است. که اطلاعات مربوط به این کتاب را از این آدرس می توانید دریافت نمایید.

۱۲- نصب سرویس پک ۲ شیرپوینت

نصب سرویس پک ۲ شیرپوینت در افزایش سرعت و بهبود کارایی سرور و سایت ها کمک بسیار زیادی خواهد کرد. برای دانلود و نصب سرویس پک ۲ به این آدرس مراجعه کنید.

 

در انتها به افرادی که قصد دارند تا Application های وب با Performance بالا تولید نمایند، پیشنهاد می کنم که فیلم آموزشی John Hrvatin (مدیر برنامه های تیم Internet Explorer مایکروسافت) با عنوان Building High Performance Web Applications and Sites که در کنفرانس MIX'09 ارائه شده است را از آدرس زیر مشاهده کنید :

http://videos.visitmix.com/MIX09/T53F

در این ویدئو به بحث های متفاوتی در رمینه های زیر پرداخته میشود :

· CSS performance

· Optimizing symbol resolution

· JavaScript coding inefficiencies

· HTTP performance

در پست بعدی به توضیح چند مورد از موارد فوق خواهم پرداخت..

موفق باشید.

پاسخ دهید