ذخیره سازی اسناد شرپوینت خارج از دیتابیس EBS – External BLOB Storage

همانطور که مطلع هستید تمام اسناد و فایلهایی که شما در کتابخانه ها یا Library های شرپوینت آپلود و ذخیره می کنید، همگی به صورت باینری در دیتابیس Content سایتها ذخیره و نگهداری میشوند. حال پس از رشد و افزایش اطلاعات سازمان و بزرگتر شدن محدوده فارم طراحی شده و همچنین افزایش سایت ها، نیاز به نگهداری و ذخیره سازی اسناد خارج از دیتابیس و به صورت فیزیکی و Local جدی تر شده و شما به عنوان مدیر سیستم مجبور خواهید بود توسط روشهایی اینکار رو انجام بدید.

به روش نگهداری اطلاعات و اسناد سایتها خارج از دیتابیس، EBS یا External BLOB Storage گفته می شود. در شیرپوینت ۲۰۰۷ این امکان به همراه شرپوینت ارائه نشده است و شما باید با استفاده از یکسری مراحل و  API ای که توسط مایکروسافت برای این منظور ارائه شده، تنظیمات مربوط به راه اندازی و پیکربندی EBS را بر روی سرور انجام دهید.

جهت راه اندازی و پیکریندی EBS در شیرپوینت ۲۰۰۷ و WSS 3.0 می توانید از سری مقالات زیر که توسط Kyle Tillman نوشته شده است استفاده نمایید :

همچنین میتوانید از مقاله زیر که توسط Pav Cherny در Technet چاپ شده برای اینکار استفاده کنید :

سایر منابع مفید در این زمینه :

در شیرپوینت ۲۰۱۰ قابلیت EBS به صورت یک Add-in جداگانه با نام  RBS یا Remote BLOB Storage برای SQL Server 2008 اضافه شده است که با استفاده از توضیحات این مقاله می توانید این سیستم را بر روی شیرپوینت ۲۰۱۰ راه اندازی کنید.

سایر منابع مفید در این زمینه :

موفق باشید.

پاسخ دهید