Language Pack های شرپوینت ۲۰۱۰ منتشر شد. جای زبان فارسی همچنان خالی است!

سلام به دوستان عزیزم

روز گذشته مایکروسافت بسته های زبانی یا Language Pack های مربوط به شیرپوینت ۲۰۱۰ را در وبلاگ تیمی شرپوینت معرفی و برخی از آنها را جهت دانلود ارائه کرد. بسته زبانی برخی از زبانها به طور کامل ارائه شده و برخی دیگر طبق برنامه تا سپتامبر ۲۰۱۰ تکمیل و ارائه می شوند. متاسفانه در لیست ارائه شده، نامی از زبان فارسی مشاهده نمی شود! زبانی که زبان رسمی بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا می باشد! ما در ماه های کذشته مکاتبات مختلفی جهت عرضه زبان فارسی برای شیرپوینت ۲۰۱۰ با مدیران محصول شرپوینت در مایکروسافت داشتیم، اما پاسخ برای عرضه این زبان تا کنون منفی بوده است.

در هر صورت ما همچنان با ارائه دانش شرپوینتی به زبان فارسی توسط منابع فارسی، فایلهای آموزشی، و وبلاگها و انجمن های فارسی سایت Persian SharePoint Community به تلاش خود در جهت ترغیب هر چه بیشتر مایکروسافت برای ارائه زبان فارسی در نسخه های آتی شیرپوینت ادامه خواهیم داد و امیدواریم با همکاری همه شما دوستان عزیز، این امر مهم محقق گردد.

همچنین تصمیم داریم تا از این پس به کمک افرادی که در زمینه فارسی سازی شیرپوینت فعالیت داشته اند، منابع و راهکارهای مفیدی جهت فارسی سازی شرپوینت به صورت متمرکزتری در انجمن های سایت قرار دهیم تا سایر دوستان هم از این دانش جهت آشنایی با روشهای فارسی سازی و توسعه زبان فارسی در شرپوینت استفاده نمایند.

 

جهت دانلود Language Pack های مربوط به محصولات :

  • Microsoft SharePoint Server 2010
  • Microsoft Project Server 2010
  • Microsoft SharePoint Search Server 2010
  • Microsoft SharePoint Search Server Express 2010
  • Microsoft Office Web Apps 2010

به این آدرس مراجعه کنید.

برای دانلود Language Pack های مربوط به محصول Microsoft SharePoint Foundation 2010 یا WSS 4.0 به این آدرس مراجعه کنید.

جهت آشنایی با نحوه نصب و راه اندازی این بسته های زبانی به ترتیب به آدرسهای زیر مراجعه کنید :

موفق باشید.

پاسخ دهید