چگونه کنترل تقویم فرم های Infopath 2010 در شیرپوینت ۲۰۱۰ را شمسی کنید!

سلام

خیلی از شما عزیزان پس از تهیه پکیج فارسی ساز و تقویم شمسی شیرپوینت ۲۰۱۰ ، زمانی که یک فرم اینفوپث را در شیرپوینت ۲۰۱۰ Publish میکنید، هنگام تکمیل فرم اگر از کنترل تقویم در فرم استفاده کرده باشید، تقویم را به صورت میلادی مشاهده خواهید کرد.

معمولاً اگر برای رفع این مشکل با شرکت های تهیه کننده فارسی ساز تماس بگیرید به شما خواهند گفت که مشکل از پکیج فارسی ساز و تقویم شمسی نیست و پیشنهاد میکنند که تقویم مخصوص آفیس را خریداری و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید تا تقویم فرم ها هم از میلادی به شمسی تبدیل شود.

در مورد صحبت اول حق با آنهاست، اما در مورد پیشنهاد آنها باید بگم اگر شما پکیج فارسی ساز را قبلاً تهیه نکرده باشید میتوانید با خرید تقویم آفیس این کار را انجام دهید، اما اگر پکیج فارسی ساز را بر روی سرور نصب کرده باشید، با تکنیکی که در ادامه به شما آموزش خواهم داد، بدون هزینه ای اضافی میتوانید تقویم فرم ها را شمسی کنید! Winking smile ( توجه: این تکنیک ساده نیازمند نصب پکیج فارسی ساز و تقویم شمسی بر روی سرور شیرپوینت میباشد.)

و اما مراحل….

ابتدا فرم اینفوپث را جهت ویرایش در InfoPath Designer 2010 باز کنید.(به عنوان مثال من لیست وظایف را انتخاب و در InfoPath باز کردم)

کنترل تقویمی که بر روی فرم شما وجود دارد را انتخاب و بر روی آن کلیک راست و سپس گزینه Date Picker Properties را کلیک کنید. از پنجره باز شده در تب Date ، دکمه Format را کلیک و سپس در پنجره Date and Time Format از منوی Locale گزینه Arabic(Saudi Arabia) و از منوی Calendar گزینه “التقویم الهجری” را انتخاب کنید . (تصویر زیر)

inf

اکنون پنجره ها را با OK ببندید و فرم را مجدداً Publish کنید.

خواهید دید که تقویم فرم شما به صورت شمسی نمایش و قابل انتخاب خواهد بود! (تصویر زیر)

inf2

 

امیدوارم این تکنیک به اندازه کافی برای شما مفید باشد. Smile

پاسخ دهید