آنچه گذشت…

 انتقال بلاگ: جدیدترین نوشته هایم را از این پس در این آدرس دنبال کنید: http://www.spdor.com/blog

سلام دوستان

مدتی درگیر انجام پروژه های Developی بودم که به صورت متوالی و در زمان محدود باید انجام می شد،‌به همین خاطر فرصت آپدیت بلاگم رو پیدا نکردم. اما موضوعی که برای این پست به ذهنم رسید بیان کارهایی است که در این مدت انجام دادم، چه بسا برای بسیاری از دوستان بیان امکاناتی که با استفاده از برنامه نویسی می توان به شیرپوینت افزود جالبتر از بیان صرفاً روش انجام کار باشد.

اولین موضوع پیاده سازی گردش کاری بود که قبلا در شرکت با استفاده از Sharepoint Designer انجام می شد ولی به دلیل محدودیتهای Sharepoint Designerو پیچیدگی زیاد این گردش کار نیاز بود که این گردش کار با استفاده از Workflow State Machin و در ویژوال استودیو انجام شود.

این گردش کار با یک فرم Ifopathی درخواست شروع می شود،اشخاص شرکت کننده در این گردش کار به صورت داینامیک و از مقادیر ذخیره شده در لیستهای شیرپوینت مشخص می شودند و …

در هر گردش کار نیاز به گزارشاتی داشتیم، مخصوصاً از وضعیت درخواستها، که با ساخت وب پارتی این نیاز برطرف شد

تنظیمات این وب پارت شامل نام سایت و نام لیستی است که می خواهیم از آن گزارش تهیه کنیم.

وب پارت شامل :

پنل تنظیمات گزارش در سمت راست، شامل ویوهای موجود در لیست یا کتابخانه ای که انتخاب کردیم، محدوده تاریخی آیتم های ایجاد شده و در انتها سه فیلدی که فیلترهای گزارش روی آنها اعمال می شود, پنل سمت چپ شامل نتیجه گزارش و قابلیت Export گزارش در Excel

MyWork_ReportWebpart 

گردش کار و گزارش پیاده سازی شده، همچنان  در مرحله تست و تکمیل جزئیات قرار دارند.

موضوع بعدی ساخت ویدیو گالری در شیرپوینت با استفاده از Asset Library و Media webpart و مقادیری JavaScript هست. شیرپوینت در این مورد امکانات جالبی در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است این پروژه در فاز پیاده سازی هست و هنوز قابل نمایش به کاربر نهایی جهت تست نیست.

امیدوارم مواردی که بیان کردم برای شما مفید بوده باشد.

پاسخ دهید