چگونه از گردش کار Disposition Approval به صورت کاربردی استفاده کنیم؟

 انتقال بلاگ: جدیدترین نوشته هایم را از این پس در این آدرس دنبال کنید: http://www.spdor.com/blog

گردش کار Disposition یکی دیگر از گردش کارهایی است که به صورت پیش فرض در شیرپوینت وجود دارد و برای جلوگیری از شلوغی کتابخانه های شیرپوینتی، به وسیله اسنادی که دیگری نیازی به آنها نیست طراحی شده است.

با اجرای این گردش کار Task ی ایجاد می شود که به شخص خاصی واگذار نشده است و افرادی که دسترسی Contribute به Task لیست مربوطه دارند به راحتی می توانند با انتخاب گزینه Delete و یا Do not Delete this Item وضعیت اسناد را مشخص نمایند.

پیشنهاد می شود که لیست وظایف مجزایی برای این گردش کار ساخته شود و دسترسی به آن برای افرادی خاصی امکانپذیر باشد.

image

بعد از اجرای این گردش کار بر روی یک مستند، وظیفه ای که ایجاد می شود به صورت زیر می باشد:

image

ساختار این وظیفه به صورت زیر می باشد:

image

استفاده کاربردی از این گردش کار:

اولین سوالی که ممکن است بپرسید این است که اگر این گردش کار به صورت اتومایتک با ایجاد هر سند اجرا شود، در همان ابتدا نمی توان وضعیت سند را مشخص کرد و اگر به صورت دستی تنظیم شود، سند مربوطه ممکن است در انبوهی از اسناد گم شود، چه برسد به این که گردش کار آن را به صورت دستی آغاز کنیم! پس این گردش کار چه کاربردی دارد؟

راه حل:

بهترین انتخاب برای استفاده از این گردش کار این است که به صورت Manually آغاز شود . سپس با ترکیب این گردش کار و استفاده از Retention در بخش Information management policy settings هر Content type برای اسنادی که از تاریخ اصلاح آنها مدت زیادی می گذرد این گردش کار را اجرا کرد.

image

در این مثال اسنادی که ۱۰ ماه از آخرین تاریخ اصلاح آنها می گذرد گردش کار Disposition بر روی آنها اجرا می شود.

موفق و پیروز باشید

مژگان بهروان

پاسخ دهید