وب پارت تازه ها (What’s News)

 

یکی از وب پارت های جالبی که توی شرپوینت ۲۰۱۰ وجود داره، وب پارت What’s news هستش که برای من جالب بود و خواستم تو این پست اونو به شما هم معرفی کنم، امیدوارم که به کارتون بیاد.

این وب پارت برای نمایش آیتم های جدید در لیست ها و کتابخانه های انتخاب شده موجود در سایت به کار می رود. در زیر نحوه استفاده و تنظیم این وب پارت را برایتان توضیح می دهم:

۱٫ برای استفاده از این وب پارت بایستی ابتدا ویژگی "Group Work Lists" را بر روی سایت فعال کنید.

۲٫ پس از اینکه ویژگی فوق را فعال کردید، به صفحه مورد نظر رفته و لیست وب پارت ها را باز کنید و از بخش Social Collaboration وب پارت What’s New را انتخاب کرده و آنرا به صفحه اضافه کنید.

۳٫ حالا برای انجام تنظیمات مربوط به وب پارت بر روی گزینه open the tool pane کلیک نمائید تا پنجره مربوطه باز شود.

clip_image001

در قسمت Data شما می توانید تعداد روزها و تعداد آیتم های قابل نمایش را مشخص کنید.

در قسمت Target List می توانید لیست مورد نظر را انتخاب نمائید و همچنین در این قسمت گزینه ای وجود دارد که فیلدهایی از لیست منتخب را نمایش می دهد که ماهیت Person را دارند مانند Created By ، Modified By و هر فیلد دیگری که بر این نوع باشد انتخاب این گزینه جهت فیاتر کردن نمایش داده ها بر اساس شخص لاگین شده می باشد و اختیاری می باشد.

clip_image002

برای اضافه کردن لیست ها و کتابخانه های بیشتر بر روی Add List کلیک کنید.

*نکته ای که وجود دارد این است که لیست هایی در این قسمت قابل مشاهده هستند که ستون Modified آنها ایندکس شده باشد، که برای این کار بایستی به قسمت تنظیمات لیست یا کتابخانه مورد نظر رفته و بر روی گزینه Indexed Columns کلیک کرده و از صفحه مربوطه ستون Modified را انتخاب کنید.

در مورد این وب پارت می تونید به پست Laura هم نگاه کنید.

پاسخ دهید