معرفی آفیس ۳۶۵ و امکانات آن – بخش اول

سلام دوستان

امروز قصد دارم با یک پست هیجان انگیز شما را با امکانات و دنیای جذاب آفیس ۳۶۵ کاملترین سرویس تحت کلاد یا ابری مایکروسافت آشنا کنم. دنیایی که سرشار از امکانات و نرم افزارهای حرفه ای برای شما و کسب و کار شماست.

این پست شامل قسمتهای مختلفی است که به صورت زیر تشریح خواهم کرد :

۱- آفیس ۳۶۵ چیست ؟

آفیس ۳۶۵ برند مایکروسافت میباشد که به مجموعه ای از نرم افزارها و سرویس هایی که در قبال عضویت کاربر به ایشان ارائه می گردد، گفته می شود. آفیس ۳۶۵ اولین بار در سال ۲۰۱۱توسط مایکروسافت عرضه شد. آفیس ۳۶۵ و مجموعه نرم افزارها و سرویس های آن بر روی سرورهای قدرتمند مایکروسافت در چندین نقطه دنیا و تحت کلاد (Cloud) هاست و میزبانی می شود و مایکروسافت کاملترین سیستم های امنیتی و پشتیبانی را برای نگهداری از اطلاعات آفیس ۳۶۵ به کار گرفته است. برای استفاده از نرم افزارها و سرویس های آفیس ۳۶۵ میبایست نسبت به خرید اشتراک یا اکانت عضویت اقدام نمایید. این اشتراک ها به صورت ماهانه و یکساله توسط مایکروسافت ارائه می گردد.

۲- نرم افزارها و سرویس ها آفیس ۳۶۵

آفیس ۳۶۵ مشتمل بر چندین نرم افزار و سرویس می باشد که مایکروسافت هر چند وقت سرویس ها و نرم افزارهای جدیدی را به آن اضافه می کند. همه این سرویس ها از طریق کنترل پنل اختصاصی آفیس ۳۶۵ که به صورت آنلاین در اختیار کاربر قرار می گیرد، قابل مدیریت میباشد.

1

این نرم افزارها و سرویس ها با آخرین تغییرات عبارتند از :

  • Mail یا Outlook

سرویس مدیریت ایمیل های شما در آفیس ۳۶۵ میباشد. شما میتوانید پس از تنظیم و راه اندازی Exchange در آفیس ۳۶۵ از قابلیت های ایمیل سازمانی که بر روی سرورهای مایکروسافت هاست می شود استفاده نمایید.

2

  • Calendar

سرویس تقویم سازمانی می باشد که رویدادهای شما در سازمانتان را در محیط آفیس ۳۶۵ مدیریت می نماید.

3

  • People

سرویس افراد یا سازمان شما میباشد. که لیست مخاطبان شما در داخل و خارج از سازمان را مدیریت میکند.

4

  • Yammer

سرویس اشتراک اطلاعات سازمانی بین تیم های مختلف در قالب فایل، متن، پیام و … می باشد.

6

  • Newsfeed

همان Mysite شیرپوینت میباشد که گزارشی از آخرین خبرها و اتفاقات در فضای شیرپوینت و آفیس ۳۶۵ را به کاربر نمایش می دهد.

7

  • OneDrive for Business

فضای وان درایو برای اشتراک گذاری فایل ها و اسناد شما میباشد که اگر اکانت آفیس ۳۶۵ را خریداری کرده باشید، فضایی حدود ۱ ترابایت به شما اختصاص خواهد یافت!

8

  • SharePoint

آفیس ۳۶۵ نرم افزار شیرپوینت را به صورت آنلاین در اختیار شما قرار خواهد داد که بر روی سرورهای مایکروسافت هاست میشود. شیرپوینت هاست شده نسخه ۲۰۱۶ میباشد و شما میتوانید با تغییر زبان آن به فارسی دری، از امکانات زبان فارسی آن بهره مند شوید!

9

  • Planner

ابزار Planner یکی از جدیدترین محصولات مایکروسافت است که به افیس ۳۶۵ اضافه شده است. این ابزار در اواسط سال ۲۰۱۶ به آفیس ۳۶۵ اضافه شد. با استفاده از پلنر میتوانید برنامه ریزی کارها و پروژه ها و وظایف مرتبط با هر کدام از پروژه ها را به بهترین شکل ایجاد و مدیریت نمایید. ایجاد گزارشات متنوع و قابلیت اشتراک اطلاعات بین افراد و تیم از امکانات مهم این سرویس است.

11

10

 

  • Tasks

نسخه ابتدایی از پلنر می باشد که در سطح ایمیل و آتلوک تعریف می شود و صرفا جهت ایجاد تسک و وظایف جاری استفاده می شود.

5

 

  • Power BI

یکی از محصولات حرفه ای و قدرتمند مایکروسافت در آفیس ۳۶۵ پاور بی آی میباشد. این ابزار امکان تولید گزارشات مختلف از بیش از ۵۰ بانک اطلاعاتی مختلف را به شما میدهد. Power BI از طریق کانکتور اختصاصی به نام Data Gateway می تواند به پایگاه های اطلاعاتی سازمان شما متصل شده و از این داده های سازمانی گزارشات محتلف را روی بستر کلاد یا ابری مایکروسافت نمایش دهد. شما میتوانید گزارشات مورد نیاز خود را از طریق نرم افزار Power Bi Desktop تولید و بر روی اکانت آفیس ۳۶۵ خودتان پابلیش یا منتشر نمایید. در این حالت با دسترسی های محتلفی که بر روی گزارشات اعمال میکنید میتوانید به سایر همکاران خود دسترسی مشاهده گزارشات را در بستر وب بدهید.

pbi1

pbi2

امیدوارم تا اینجا با امکانات آفیس ۳۶۵ آشنا شده باشید…سایر سرویس های آفیس ۳۶۵ را در پُست بعدی برای شما عزیزان تشریح خواهم کرد.

موفق باشید Smile

پاسخ دهید