نصب مجموعه آپدیت های شیرپوینت در ۳۰ دقیقه به جای ۵ ساعت!

سلام دوستان و همکاران عزیز

یکی از دغدغه های ادمین ها و مدیران زیرساخت های شیرپوینت، زمانبر بودن نصب مجموعه آپدیتها یا Cumulative Update ها بر روی سرورها و فارم شیرپوینت می باشد.

اگر این کار را قبلا انجام داده باشید، مطمئنا با یک مدت زمان حدود ۴-۵ ساعته برای نصب کامل یک مجموعه آپدیت مواجه شدید. بنده هم این تجربه رو داشتم و زمانی که تعداد سرورهایی که قرار هست این آپدیت ها بر روی آنها نیز نصب شود، انجام آن برای مدیران شیرپوینت به خصوص در محیطهای عملیاتی استرس زا و وقت گیر می شود.

علت طولانی شدن زمان نصب مجموعه آپدیت ها، درگیر شدن CPU و پردازش های زیاد روی سرور میباشد که در حین عملیات نصب، پردازش های سرویس های App Fabric و Search و … میزان CPU بالایی را اشغال می کنند، یا به عبارتی با فعال بودن این سرویس های شیرپوینت و با افزایش میزان Thread های پراسس ها، مدت زمان درگیر شدن CPU (CPU Time) بیشتر می شود.

حال برای اینکه این مدت زمان کاهش پیدا کند، Russ Maxwell از مایکروسافت دستور پاورشلی را نوشته که با استفاده از آن می توانید این مدت زمان طولانی حدود ۵ ساعته نصب مجموعه آپدیت ها را به حدود ۳۰ دقیقه کاهش بدید! Russ در دستوراتی که نوشته سعی کرده با استاپ کردن و استارت کردن به موقع سرویسهای شیرپوینت زمان نصب را کاهش دهد.

اما نحوه استفاده :

  1. فایلهای نصب مربوط به مجموعه آپدیت CU مورد نظرتون رو از سایت مایکروسافت دانلود کنید و در یک فولدر ذخیره کنید.
  2. فایل پاورشل رو از این آدرس دانلود کنید و در همان فولدر فایلهای CU کپی کنید.
  3. اکنون دستور پاورشل رو از طریق SharePoint 2013 Management Shell اجرا کنید.
  4. پاورشل اتفاقات را به شما نمایش میدهد و به صورت خودکار شروع به نصب مجموعه آپدیت میکند.
  5. پس از تکمیل عملیات نصب که حدود ۳۰ دقیقه زمان خواهد برد، یکبار COnfiguration Wizard SharePoint رو اجرا کنید.

 

امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه Smile

پاسخ دهید